Головна » 2015 » Січень » 6 » Конспект заняття на тему: Солом’яна ялинка
09:28
Конспект заняття на тему: Солом’яна ялинка

 

Мета: ознайомити з традиціями святкування новорічних свят стосовно використання хвойних рослин, вчити сприймати змальовані словами образи природи у віршованих текстах, вчити відшукувати альтернативу хвойним при виготовленні поробок власними руками, вправляти в користуванні технологічними картами, розвивати кмітливість при розв’язувані логічних завдань, виховувати співчуття до всього живого, дбайливе ставлення до хвойних не тільки у святкові дні.

Матеріали: спили, дерев’яні шпажки, солом’яні міжвузля, ємкість для замочування соломи, лінійка або умовні позначки, ножниці, клей ПВА.

Обладнання: фотографії робіт попередніх років на конкурс «Ялинка без ялинки», технологічні карти «Виготовлення солом’яних ялинок», тексти для роботи в групах – «Добавлянки», «Звернення ялинок».

Хід заняття

Наше заняття проходить напередодні самих улюблених свят не тільки дітей, а й дорослих – це Новий рік та Різдво. А головним атрибутом цих свят традиційно вважається……ялинка. Які ви знаєте загадки про ялинку?

***

Мов зелений їжачок,

Має безліч голочок.

Поспішає до оселі

В новорічні дні веселі.

 

Але традиція ставити живі ялинки у кожній хаті призводить до масової вирубки цих чудових дерев, які приносять велику та незамінну користь не тільки людині, а й планеті в цілому. Щоб не сталося екологічного лиха, щоб зберегти зелені насадження у святкові дні, ми повинні навчитися по іншому вирішувати проблему прикрашання свого приміщення розумно, по-господарські. Кожного року ми приймаємо участь у Всеукраїнському конкурсі «Ялинка без ялинки», розгляньте фотографії конкурсних робіт попередніх років. Цього року ми теж будемо виготовляти поробки без використання хвої та і надалі будемо вивчати традиції та пропагувати свої знання бережливого ставлення людини до хвойних.

Звернемося до історії святкування Нового року в Україні з хвойними рослинами.

Історична довідка

У далекій давнині Новий рік найчастіше пов’язували з весною – початком відродження природи – 1 березня. В цей день ходили щедрувальники з піснею:

Щедрик, щедрик, щедрівочка

Прилетіла ластівочка.

Петро І з 1700 року видав наказ, в якому наказувалося святкувати Новий рік з 1 січня і обов’язково прикрашати будинок ялиною або сосною. Цей звичай Петро І уперше побачив у Німеччині. Німці поклонялися хвойним деревам тому, що вірили ніби в кронах саме цих дерев жили духи довголіття. А щоб ці духи були і до людей щедрі та дарували їм довголіття, німці приносили дарунки духам у вигляді яблук та солодощів, які розвішували на гілках дерев.

З 1815 року ялинку прикрашали свічками, а пізніше _ ялинковими прикрасами зі скла. З тих часів і в наших будинках з’явилися ялинки, що приносять нам радість, а природі – навпаки.

Для збереження хвойних люди намагаються зробити все можливе.

Ялинки до новорічних свят вирощують у спеціальних розсадниках. Ялинкові посадки покращують екологічний стан територій, на яких вони ростуть. Але поки ялинка виросте заввишки 1-2 метри пройде 10-15 років і весь цей час молоді деревця очищають повітря від пилу, газів, виділяють кисень. Наприклад, тільки один гектар лісу дає повітря тридцятьом людям. Разом з киснем рослини збагачують повітря фітонцидами – летючими речовинами, що вбивають хворобливі бактерії. Фітонциди сосни згубно діють на збудників туберкульозу, а фітонциди ялини – на бацили дифтерії. А також посадки хвойний прикрашають нашу землю, є житлом і їжею для багатьох птахів і тварин. На місце вивезених з розсадника ялинок весною висаджують нові, які скоро включаються в корисну екологічну роботу.

Можна купити у крамниці і штучну ялинку, але ж їх випускають хімічні заводи, які дають небезпечні для природи відходи. Тобто купуючи кожного року нові штучні ялинки ми спонукаємо до розвитку таких виробництв, які є небезпечними для довкілля.

Тому ми повинні берегти наші хвойні рослини.

Я пропоную вам прослухати два вірша про ялинку і скажіть які відчуття викликає кожен вірш.

Ялинонька

 

Зрубали . В дім внесли. Принарядили.

І веселились навкруги до світу…

В ту ніч вона в своїм наряді дивнім

Здавалась найкрасивішою в світі.

«Щаслива, - в лісі заздрили ялини, -

Як у раю, віднині буде жить».

Вони не знали, що вже третю днину

На смітнику їх подруга лежить.

В. Соколов

Обговорення віршів. Діти висловлюються з приводу настрою віршів.

Послухайте уривок з твору «Ялинка» Х.К.Андерсена та уявіть всю трагічну долю хвойних рослин, які використовують люди лише для забави у декілька днів.

«Ялинка лежала в кутку подвір’я між бур’яном та кропивою. Зірка із золотого паперу ще висіла на її вершечку і сяяла на сонці.

На дворі весело гралися ті самі діти, що танцювали навколо ялинки на святі й так раділи їй. Найменший побачив і зірвав золоту зірку.

- Подивіться, що залишилося на цій старій ялині, - сказав він і наступив на її гілки так, що вона аж затріщала під його чобітками».

 

Пропоную вам перетворитися на кмітливих поетів і виконати три завдання:

1. «Добавлянка» - в риму додати недостаючи слово і завершити вірш.

2. «Звернення ялинок» - дописати стерті літери в словах.

3. «Родичі ялини» - хто знає рідню ялини, той правильно відгадає і впише пропущені літери.

На виконання завдань дається 2 хвилини, по закінчені роботи зачитуються результати.

Добавлянка

Щоб ялинок не …( рубати ),

Треба штучні …( купувати ).

Штучні красуні разом з …( нами )

Рік Новий можуть …( стрічати ),

Радість людям … ( дарувати ).

Можна гілочку …( зірвати )

Та гарнесенько …(прибрати).

І тоді такі …( ялинки )

Будуть також … ( веселинки ).

 

Звернення ялинок

 

Ми р*радість в*м дарує**! Ми радість вам даруємо!

М* ро*темо д*я втіхи, Ми ростемо для втіхи,

Не ру*айте, н* губ*ть - Не рубайте, не губіть –

Н*шу гір*у долю, Нашу гірку долю,

Завжд* сер*е в н*с трем*ить Завжди серце в нас тремтить

П*ред. Но*им р**м! Перед Новим роком!

Родичі ялини

ТИ* ТИС

КЕ*Р КЕДР

С**НА СОСНА

Т*Я ТУЯ

М*Д*ИНА МОДРИНА

**ИНА ЯЛИНА

СМЕ*ЕК* СМЕРЕКА

КИ**РИС КИПАРИС

*Л*ВЕЦЬ ЯЛІВЕЦЬ

 

 

Люди здавна знали й шанували дерева і склали про них прислів’я, які дійшли й до нас. Розкажіть прислів’я про дерева.

Прислів’я

·  Той, хто посадив і виростив хоч одне дерево – не дарма прожив життя.

·  Дерева – легені планети.

·  До природи не неси шкоди.

·  Зламати дерево недовго, виростити – роки.

 

·  Багато лісу – не губи. Мало лісу – бережи, нема лісу – посади.

·  Зелене вбрання радує око.

Щоб закріпити знання про хвойні, проведемо вікторину «Деревознай».

Вікторина «Деревознай»

1.  Якого кольору ялинка? ( зеленого, блакитного )

2.  Скільки років живе ялина? ( 200-300 років )

3.  Якої висоти може сягати ялина? ( 25-30 метрів )

4.  Чи швидко росте ялина? На скільки сантиметрів на рік вона виростає? ( 2-5 сантиметрів на рік )

5.  Скільки ж років необхідно чекати, щоб маленька ялинка перетворилася на струнке дерево? ( 25-30 років. Саме в цьому віці вона дає свої перші шишки )

6.  Як називається листя хвойних? (голки, хвоя )

7.  Чи обпадають голки у хвойних? ( восени у модрини, у багатьох обпадають поступово й непомітно для людини )

8.  Коли люди ставляться до ялин і сосен особливо безжалісно й жорстоко? ( перед Новим роком, коли зрубують велику кількість цих дерев заради кількох днів свята )

9.  Чим можна замінити новорічну ялинку в наших квартирах і цим врятувати життя чудовому дереву? ( зробити композицію «Ялинка без ялинки» без використання хвої )

Гра «Намалюй ялинки». Час малювання 1 хвилина, підрахунок ялинок, визначення переможця.

Тепер спробуємо виготовити солом’яну ялинку використовуючи технологічну карту. А за скільки хвилин ви зробите свою ялинку? Давайте це визначимо за допомогою годинника. Ознайомтесь з технологічною картою і приступайте до роботи.

Технологічна карта виготовлення солом’яної ялинки

1.  Основу-спіл з’єднай із стовбуром-шпажкою.

2.  Замочи солому на 30 хвилин в гарячій воді. Вийми солому та отряхни зайву воду.

 

 

Виклади вологу солому на тканину.

3.  Використовуючи умовні позначки наріж солому 10 відрізків по розміру оранжевої смужки.

4.  Проколюй кожну соломину на середині відрізку по мітці оранжевої смужки.

5.  Надінь кожну соломину на шпажку у місці проколу ( середина).

6.  Те саме зробіть із блакитною смужкою - 10 соломин.

7.  8 соломин по розміру зеленої смужки.

8.  8 соломин по розміру червоної смужки.

9.  7 соломин по розміру коричневої смужки.

10.  7 соломин по розміру фіолетової смужки.

11.  5 соломин по розміру білої смужки.

12.  5 соломин по розміру синьої смужки.

Підведення підсумку заняття

1.  Скільки часу нам знадобилось для виготовлення солом’яної ялинки?

2.  Що швидше виростити живу ялинку чи змайструвати власноруч?

3.  Що розумніше рубати ялинку чи знайти альтернативу і чому?

4.  Давайте спробуємо сформулювати для себе та інших небайдужих людей правила дбайливого поводження з хвойними у новорічні свята.

5.  Тож давайте притримуватися цих розумних правил завжди та розказувати, пояснювати їх людям. Я пропоную ці правила опрацювати та випустити агітаційні листівки в захист хвойним.

Категорія: Флористика | Переглядів: 1600 | Додав: Max7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar